| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 05 Mayıs 2025 13:14

Trabzon’dan TÜİK’e sert enflasyon tepkisi: “Yoksulluğu rakamlarla gizleyemezsiniz”

Trabzon’da sendikalar TÜİK önünde bir araya gelerek açıklanan Nisan ayı enflasyon verilerini protesto etti.

Trabzon’da sendikalar, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) önünde bir araya gelerek bugün açıklanan Nisan ayı enflasyon verilerine tepki gösterdi.

Tüm Emeklilerin Sendikası ve Büro Emekçileri Sendikası tarafından düzenlenen basın açıklamasında, TÜİK’in açıkladığı veriler sert bir dille eleştirildi.

“Enflasyon verileri gerçeği yansıtmıyor”

Tüm Emeklilerin Sendikası Trabzon Şube Başkanı Sinan Hacıömeroğlu, yaptığı açıklamada siyasi iktidarın enflasyon ve hayat pahalılığına çözüm üretemediğini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:

“Bugün burada toplanmamızın sebebi, siyasi iktidarın enflasyon ve hayat pahalılığını önlemedeki beceriksiz ekonomi politikalarıdır. Emekli ve ücretli çalışanların hak ettiği ücretlerin belirlenmesinde, TÜİK’in açıkladığı gerçeğe aykırı sanal rakamlar kullanılarak halkın cebine girmesi gereken geçimliklerin yok edilmesine hizmet ediliyor.”

TÜİK’in enflasyon hesaplamasında halkın günlük yaşamında kullanmadığı ürünleri dikkate aldığına dikkat çeken Hacıömeroğlu, “Gerçek enflasyonu düşük gösteren TÜİK sepeti, halkın sırtına açlık ve yoksulluk sepeti olarak yüklenmektedir” dedi.

“TÜİK eliyle soyulmaya devam ediyoruz”

Büro Emekçileri Sendikası Trabzon Şube Başkanı Ayhan Kanber ise TÜİK’in nisan ayı enflasyon oranını yüzde 3 olarak açıklamasını eleştirerek, kamu emekçilerine temmuz ayında verilecek zammın da bu çerçevede yüzde 12,29 olarak gerçekleşeceğini belirtti. Kanber, “İktidarın yandaş sendikayla birlikte ortaoyununa çevirdiği toplu iş sözleşmesiyle yetinmeyip, TÜİK eliyle de soyulmaya devam ediyoruz” dedi.

“Yandaş sendikaların iki yüzlülüğünü kınıyoruz”

1 Mayıs öncesi bazı sendika temsilcilerinin hükümet yetkilileriyle halı saha maçı yaptığını hatırlatan Kanber, bu tutumun emekçileri temsil etmediğini belirtti. “İşveren konumunda olanlarla aynı masaya oturan, sonra 1 Mayıs’ta meydanlarda hükümeti şikâyet eden sendika yöneticilerinin samimiyetine inanmıyoruz. Bu iki yüzlülüğü kınıyoruz” dedi.

“Veri saklama bilinçli bir tercih”

TÜİK’in gıda fiyatlarına ilişkin verileri kamuoyuyla paylaşmaktan kaçındığını belirten Kanber, bunun iktidarla iş birliği içinde yapıldığını iddia etti. “Mahkeme kararına rağmen 2022’den beri enflasyon hesabına esas alınan madde sepetinin fiyatları gizleniyor. Bu verileri açıklamayı reddetmeye devam ettikleri sürece, kurum yöneticileri hakkında suç duyurusunda bulunmayı ve davalar açmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.

“Tüm mağdurları birlikte mücadeleye çağırıyoruz”

Açıklamanın sonunda TÜİK’in verileri manipüle ederek kamu emekçileri, emekliler ve asgari ücretlilerin gelirlerinin düşük tutulmasına katkı sunduğu öne sürüldü. Sendika temsilcileri, “TÜİK’in sahte enflasyon rakamlarıyla mağdur edilen tüm kesimleri, haklı mücadelemizde yanımızda olmaya davet ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Yorumlar (4)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

V
VAKFIKEBİRLİ BOZKURT (( A-POLİTİK ))
1 yıl önce

Bir emekli olarak ben hakkımı haram zehir ediyorum..Bunca pahalılığa rahmen bizim maaşlarımıza %11.5 zam yapıldı..Ey TÜİK…Verdiğiniz rakamlar hepsi yalan ve yanlış..Allah hakkınızdan gelsin..Dinimizin en büyük emri “Kul Hakkı Yeme”..Siz hiç gece aklınıza geliyor mu Garibanın hakkını nasıl yendiğiniz..Allah yanınıza bırakmasın.Mahşer günü hakkımızı yiyenlerle HESAPLAŞACAĞIZZZZ..nokta

M
Makili Ali
1 yıl önce

Nasıl olsa istediğimiz gibi çıkarttığımız bir enflasyonumuz var ana Market pazar Aynısını söylemiyor maalesef

İdris
1 yıl önce

Kalem bende diyorlar yüzde 5 derim emekli sürünsün derim emekli ne yapar ki ancak oy vermez veren emekliler sürünsün

T
Tonınyo
1 yıl önce

Mahser günü tayyipe hesap sormalısın tuik onun bir elidir