| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 03 Ocak 2025 13:55 Güncellenme tarihi: 03 Ocak 2025 17:50

Trabzon’da iş yerlerine denetim! Milyonluk ceza uygulandı

Trabzon Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, 2024 yılı boyunca gıdaya yönelik gerçekleştirilen denetim verilerini açıkladı.

Trabzon Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, 2024 yılı boyunca gıda üretim, satış ve toplu tüketim yerlerine yönelik gerçekleştirdiği denetimlere ilişkin verileri kamuoyuyla paylaştı. İl Müdürü İsa Kaplan, yapılan denetimler, alınan numuneler ve uygulanan idari yaptırımlarla ilgili değerlendirmelerde bulundu.

8.957 İşletmeye Yoğun Denetim

Trabzon ili sınırlarında, 8.714 gıda ve 243 yem işletmesi olmak üzere toplam 8.957 işletme bulunduğunu belirten İl Müdürü Kaplan, il ve ilçe müdürlüklerinde görev yapan 107 kontrol görevlisinin bu işletmelerde toplam 11.105 denetim gerçekleştirdiğini ifade etti. Kaplan, mesai gözetmeksizin 7/24 saha çalışmalarını sürdürdüklerini vurguladı.

Alo 174 Gıda Hattına 460 Başvuru

Tüketicilerin güvenilir gıdaya erişimi için denetimlerin titizlikle devam ettiğini belirten Kaplan, Alo 174 Gıda Hattı ve WhatsApp ihbar hattı üzerinden alınan 460 başvurunun 438'inin sonuçlandırıldığını, 22 başvurunun ise işlem sürecinde olduğunu söyledi. Bu ihbarlar sonucunda 36 işletmeye idari para cezası uygulandı.

Taklit ve Tağşişte Yoğun Denetimler

2024 yılında tüketiciyi aldatma, taklit ve tağşiş gibi konulara ağırlık verdiklerini belirten Kaplan, bu kapsamda 136 gıda işletmesine toplam 10 milyon 645 bin 935 TL idari para cezası uygulandığını açıkladı.

Toplam 1.199 Numune Alındı

Gıda ürünlerinin güvenilirliğini sağlamak amacıyla yıl boyunca yapılan denetimlerde toplam 1.199 numune alındığını ifade eden Kaplan, bu çalışmaların "Çiftlikten Çatala, Tarladan Sofraya" prensibiyle yürütüldüğünü kaydetti.

Yorumlar (4)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

L
lokantaları denetleyin
1 yıl önce

marketleri bırakın lokanta resturantları denetleyin yeme içmede fiyatlar uçtu.31 ocakta yemiş olduğum pide 270 tl idi 1 ocaktan itibaren 295 tl olmuş 25 tl bianda zam geliyor .niye geldi bahaleri asgari ücretmi ,asgari ücret 1 sene zam yapılmadı zam geldi yine ,dolar yerinde sayıyor mazot benzin yerinde sayıyor bu bahanelere sıgınıyorlar ondan.yazkk

L
La
1 yıl önce

Denetim mi neyi denetliyorlar sadece fotoğraf veriyorlar ne fiyatları nede o anlı şanlı dürst esnafı !

H
Hasan Adıyaman
1 yıl önce

Demek ki uzun süre denetlenememis, görev yapılmamış,ihmal edilmiş,buda görevlilerin suçudur,devlet varlığını gostermeyince,insanlarda kendilerini Lale devrinde görmüşler demek lazım,

F
Faroz
1 yıl önce

Şok ta çalışan bir arkadaşımla konuştum aynen şöyle dedi geliyorlar etiketlere bakıp gidiyorlar