Trabzon’da 13 Aralık’ta başlayan ve 26 Ocak’a kadar süreceği ilan edilen 1. Uluslararası Trabzon Marka Ürünler Fuarı, şehrin ekonomisi ve sektör üzerindeki etkileri açısından tartışma yarattı.
Trabzon Reel Sektör Platformu, etkinliğin "fuar" adı altında düzenlenmesini ve süresini sert bir şekilde eleştirerek konunun şehrin ticari dengelerine zarar verdiğini ifade etti.
"Fuar mı, Sezonluk AVM mi?"
Trabzon Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı Metin Kara, 45 gün süreceği belirtilen etkinliğin, uluslararası fuar standartlarının dışında olduğunu vurguladı. Fuarların genel olarak 3-7 gün sürmesi gerektiğini ifade eden Kara, bu uzun soluklu etkinliğin amacından saptığını belirtti:
“45 gün süreceği açıklanan bu etkinlik, adeta sezonluk AVM oluşturmaya dönüştürülmüştür.”

Esnafın Altına Dinamit
Metin Kara, etkinliğin Trabzon’da faaliyet gösteren esnaf üzerinde olumsuz etkiler yarattığını ifade etti.
Şehir ekonomisinin desteklenmesi gerektiği bir dönemde, bu tür uzun süreli organizasyonların yerel ticareti zayıflattığını ifade etti. Kara, şehir esnafının etkinliğe dahil edilmemesinin düşündürücü olduğuna dikkat çekti:
“Bu etkinlik, tüm ilçelerdeki ilgili sektördeki esnafın altına dinamit koymak demektir. Şehir sermayesinin dışarıya çıkarılması, ekonomik kayıplara yenisini eklemiştir.”

Ekonomik Darbe mi?
Trabzon’un üretim, istihdam ve ihracat gücünü koruma mücadelesi verdiği bir dönemde, bu etkinliklerin ekonomik dengeleri bozduğunu dile getiren Kara, ocak ayının son haftasında aynı alanda mobilya sektörü için planlanan uzun süreli bir etkinliğe de tepki gösterdi:
“Reel sektör çeşitli teşviklerle desteklenmeyi beklerken, Trabzon üretime dönük yatırım almakta zorlanırken, bu tür etkinlikler sektörün fedakârlıklarla ayakta tuttuğu ekonomik yapıya darbe vuruyor.”
Platform, Trabzon’un gerçek bir fuar şehri olma hedefine olan inançlarını koruduklarını, ancak bu tür organizasyonların şehir esnafını da içermesi gerektiğini ifade etti. Yapılan açıklamada, etkinliğin yasal düzenlemeler çerçevesinde makul sürelerle düzenlenmesi gerektiği belirtildi.
Trabzon Reel Sektör Platformu, şu anda devam eden etkinliğin planlandığı şekilde sonlandırılmasını ve mobilya sektörüne yönelik etkinliğin iptal edilmesini talep etti. Platform, gelecekteki organizasyonların Trabzon iş dünyasının hassasiyetleri dikkate alınarak yapılması gerektiğini vurguladı.
Trabzon’daki bu tartışma, şehir ekonomisinin dengeleri ile ulusal ve uluslararası etkinliklerin uyumlu bir şekilde planlanması gerektiğini bir kez daha gündeme taşıdı.
Tüm Yorumlar (24)
Sero
1 yıl önceKara kış dediğimiz aylarda en zor cepten esnafın yediği günlerde bu yapılan fuar ACEMİCE
İsimsiz
1 yıl önceAraplar gelince yüzümüze bakmadınız
Kenan
1 yıl önceNoldu 1 tl ilk ürünleri 100 tl ye alacak kimse kalmadımı?kazıklayacak müşteri bulamıyormusunuz?neden ağlıyorsunuz? Sizde ürün 500 fuar alanında 100 tl onun içinmi ağlıyorsunuz.hayırdır bu yıl arabalarımı sıfırlayamadınız.yat kat mı alamadınız .size böyle müstehak
Davut
1 yıl önceDışarıdan ucuz. Ben alışveriş yapıyorum
Vatandaş
1 yıl önceVatandaşı kazıkladığınız yetmedimi? Vatandaş biraz alternatifli ve kaliteli giyinmesinmi?50 liraya mal ettiklerinizi 750, 1000 TL ye satıyorsunuz utanmadan sıkılmadan. Birde fuar uzun sürdü diye dert yanıyorsunuz. Devlet yapmasına gerekeni yapıyor. Milletin yüzü gülsün. Millet yaşayabilsinki devlette payidar olsun. Bu senede aramalarınızı sıfırlamayın. Yurtdışı tatillerinizi, gezilerinizi yapmayın. Veya yıllardır sömürdüklerinizi harcayın. Hakkınız olmsyan her kuruş hepinize haram zıkkım olsun.
Trabzon
1 yıl önceAraplardan kazandıkalrı yeter...
Ömer B
1 yıl önceSonuçta vatandaş yararlandı. Neden zorunuza gidiyor. Sizde ucuza satın millet sizden alsın
Ahmet
1 yıl önceNiye zorunuza gidiyor ki yetmedi mi milleti kazıkladığınız
Anonim
1 yıl önceArap müşteriler dükkândayken yüzümüze bakılmıyordu iyi oldu size.
Hasan Adıyaman
1 yıl önceOnlarca Trabzonlu kişi devlet bakanı yapılmış,valileri kaymakamlari saymıyorum adamlar çok zeki hiç muhalefete oy vermezler her dönemin Parti'nin insanları.helal olsun
bonur61
1 yıl önceArkadaş malları satan zaten Trabzon esnafı elinde deposunda kalan ürünleri tüketiyor ne diyorsun. Onlarıda bırak vatandaş ucuza alsın ayıptır
Erdal
1 yıl önceTrabzonun ekonomisi sizden ibaret değil.824 bin nufuslu bir şehirden bahsediyoruz.Siz esnafın bile sadece küçük bir bölümünü oluşturuken böyle yüksek perdeden konuşmanızın mantığı yok.Trabzon ekonomisi üç beş kişinin cebine giren parayla değil tüm Trabzon halkının kazancıyla ölçülür.Bu fuar veya size göre avm tüm Trabzon halkına hitap ediyor ve bu zor günlerde destek oluyor ise bundan rahatsız olmak yerine sizde halkın yanında olmayı deneyin.Bire yüz değil elli kazanın mesela.
Ts yavuz
1 yıl önceBaskan dinamit çoktan konmuş patlamış bile günaydın.onu zamanında düşüneceksin şimdi konuş.
HALKIN SESİ
1 yıl önceDurumu olmayan kişilere ilaç gibi gelirken Sizin amacınız ne ? Vatandaşı düşünerek yapılan çok güzel bir uygulama 1 defa gitmedim Kâr farkı yüzde 200 olması gerekirken istanbuldan 70 tl 90 tl alıp burda 500 600 tl para isteyen esnaf beter olsun
......
1 yıl önceFahiş fiyatla ürün satmazsaniz millet oralara kadar gidip o kalabalıkta ucuz birşeyler almaya çalışmaz. Önce kendinizi bir sorgulayın.
Doğrular, gerçekler
1 yıl önceTrabzon'da yapılan fuarlara gittiğimde pek uygun birşey bulamadığımı,uygun olan ürünlerin birçoğunun, kalitesiz olduğunu söyleyim.Esnafı etkileyebileceği doğrudur.Esnaf odası başkanı daha önce konuşmalıydı veya süreyi kısa tutulmasını saglayabilirdi.Ayrıca özellikle Arap turistin yoğunlukta olduğu alışveriş yaptığı,yemek yediği yerlerde , bizler pek önemsendiğimizi de düşünmüyorum.nasıl olsa yabancılara daha yüksek fiyata satıyoruz ,geliyorlar da ...ama malesef Arap turist de azalmaya başladı.
Han Kaya
1 yıl önceKeşke bunların sayıları artsa, rekabetsiz ucuzluk, ve kalite olmaz. Anlaşılan1 e 10 kazananlar aç geziyor. doyuramazsınız,,
Sami al
1 yıl önceCok güzel bir uygulama oldu il dışından geldim ve kışlık mont aldım her yıl yapılmalı
Pehlivanoğlu
1 yıl önceÇok güzel bir fuar oluyor. Vatandaş Kemeraltı ndaki esnafa kazıklanmıyor. İhtiyaç ı olan uygun fiyata istediğini alıyor. Kemeraltı nda bir sandalye örtüsü sordum tanesini 75 ile 95 lira arasında dediler. Daha kaliteli örtünün 6 tanesini 200 TL ye aldım
Tayyip Erdoğan
1 yıl önceTrabzon esnafı 5 liralık bir ürünü 50 liraya satıyor hemde çok kabalar.yaz aylarında Arap turistler den yüzümüze bile bakmıyor lar.yaz aylarında 5 liralık bir ürünü bu sefer 100 liraya satıyor lar.
Adem
1 yıl önceValla indirim namina bisey yok 3400 liradan 1900 e düşmüş olan montu İnternetten 1160 tl ye aldım uyanık olun bu sadece bir algı . Birde değişim yok :) Beğendiğiniz ürünü nette araştırmadan almayın bu durum bir çok üründe böyle
Esnaf dostu
1 yıl önceEsnaf artık şapkasını önüne alıp. Düşünmeli vatandaşi nasıl yonarımdan ziyade nasıl hizmet edip parasını alırım fikrine kapılmalı. Müşteri ayırım işi yapmamalı. İstanbuldan m2 450 olan ürünü. Kemer altında aynı ürün aynı marka m2 1200 satmanın manası ne senin kiran çok mu istanbuldan. Hadi yol parası koy. Yaklaşık 3 katına satmak ne.
Bekir Gürsoy
1 yıl önceTrabzon esnafı, esnaflık ahlâkını muhafaza edip ondan sonra konuşsun. Şahsen fuar alanına bir kez dahi gitmedim. Belki de hiç gitmeyeceğim. Yalnız fuar süresinin uzatılması insanların talebine göre pek tabi uzatılabilir. Kimse parasının düşmanı değil.
Abdurrahman Aydın
1 yıl önceBu fuar büyük şehirlerde olması gereken bir etkinlik. Trabzon büyükşehir olduğuna göre nedir bu saçmalıklar. Bu insanlar hiç iyi bir şeyler yaşamayı hak etmiyor mu?