| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 04 Ocak 2025 17:45

Trabzon'da düzenlenen fuar amacından saptı mı?

1. Uluslararası Trabzon Marka Ürünler Fuarı eleştirilerin odağında. Esnaflar fuarın uzamasından ötürü mağdur olurken, verilen sözlerin tutulmaması tepki çekiyor.

Trabzon’da 13 Aralık’ta başlayan ve 26 Ocak’a kadar süreceği ilan edilen 1. Uluslararası Trabzon Marka Ürünler Fuarı, şehrin ekonomisi ve sektör üzerindeki etkileri açısından tartışma yarattı. 

Trabzon Reel Sektör Platformu, etkinliğin "fuar" adı altında düzenlenmesini ve süresini sert bir şekilde eleştirerek konunun şehrin ticari dengelerine zarar verdiğini ifade etti. 

"Fuar mı, Sezonluk AVM mi?"

Trabzon Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanı Metin Kara, 45 gün süreceği belirtilen etkinliğin, uluslararası fuar standartlarının dışında olduğunu vurguladı. Fuarların genel olarak 3-7 gün sürmesi gerektiğini ifade eden Kara, bu uzun soluklu etkinliğin amacından saptığını belirtti:

“45 gün süreceği açıklanan bu etkinlik, adeta sezonluk AVM oluşturmaya dönüştürülmüştür.”

esnafa-buyuk-darbe-2.webp

Esnafın Altına Dinamit

Metin Kara, etkinliğin Trabzon’da faaliyet gösteren esnaf üzerinde olumsuz etkiler yarattığını ifade etti. 

Şehir ekonomisinin desteklenmesi gerektiği bir dönemde, bu tür uzun süreli organizasyonların yerel ticareti zayıflattığını ifade etti. Kara, şehir esnafının etkinliğe dahil edilmemesinin düşündürücü olduğuna dikkat çekti:

“Bu etkinlik, tüm ilçelerdeki ilgili sektördeki esnafın altına dinamit koymak demektir. Şehir sermayesinin dışarıya çıkarılması, ekonomik kayıplara yenisini eklemiştir.”

esnafa-buyuk-darbe-3.webp

Ekonomik Darbe mi?

Trabzon’un üretim, istihdam ve ihracat gücünü koruma mücadelesi verdiği bir dönemde, bu etkinliklerin ekonomik dengeleri bozduğunu dile getiren Kara, ocak ayının son haftasında aynı alanda mobilya sektörü için planlanan uzun süreli bir etkinliğe de tepki gösterdi:

“Reel sektör çeşitli teşviklerle desteklenmeyi beklerken, Trabzon üretime dönük yatırım almakta zorlanırken, bu tür etkinlikler sektörün fedakârlıklarla ayakta tuttuğu ekonomik yapıya darbe vuruyor.”

Platform, Trabzon’un gerçek bir fuar şehri olma hedefine olan inançlarını koruduklarını, ancak bu tür organizasyonların şehir esnafını da  içermesi gerektiğini ifade etti. Yapılan açıklamada, etkinliğin yasal düzenlemeler çerçevesinde makul sürelerle düzenlenmesi gerektiği belirtildi.

Trabzon Reel Sektör Platformu, şu anda devam eden etkinliğin planlandığı şekilde sonlandırılmasını ve mobilya sektörüne yönelik etkinliğin iptal edilmesini talep etti. Platform, gelecekteki organizasyonların Trabzon iş dünyasının hassasiyetleri dikkate alınarak yapılması gerektiğini vurguladı.

Trabzon’daki bu tartışma, şehir ekonomisinin dengeleri ile ulusal ve uluslararası etkinliklerin uyumlu bir şekilde planlanması gerektiğini bir kez daha gündeme taşıdı.

Yorumlar (24)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

S
Sero
1 yıl önce

Kara kış dediğimiz aylarda en zor cepten esnafın yediği günlerde bu yapılan fuar ACEMİCE

İsimsiz
1 yıl önce

Araplar gelince yüzümüze bakmadınız

K
Kenan
1 yıl önce

Noldu 1 tl ilk ürünleri 100 tl ye alacak kimse kalmadımı?kazıklayacak müşteri bulamıyormusunuz?neden ağlıyorsunuz? Sizde ürün 500 fuar alanında 100 tl onun içinmi ağlıyorsunuz.hayırdır bu yıl arabalarımı sıfırlayamadınız.yat kat mı alamadınız .size böyle müstehak

D
Davut
1 yıl önce

Dışarıdan ucuz. Ben alışveriş yapıyorum

V
Vatandaş
1 yıl önce

Vatandaşı kazıkladığınız yetmedimi? Vatandaş biraz alternatifli ve kaliteli giyinmesinmi?50 liraya mal ettiklerinizi 750, 1000 TL ye satıyorsunuz utanmadan sıkılmadan. Birde fuar uzun sürdü diye dert yanıyorsunuz. Devlet yapmasına gerekeni yapıyor. Milletin yüzü gülsün. Millet yaşayabilsinki devlette payidar olsun. Bu senede aramalarınızı sıfırlamayın. Yurtdışı tatillerinizi, gezilerinizi yapmayın. Veya yıllardır sömürdüklerinizi harcayın. Hakkınız olmsyan her kuruş hepinize haram zıkkım olsun.

Tüm Yorumlar (24)

S
Sero
1 yıl önce

Kara kış dediğimiz aylarda en zor cepten esnafın yediği günlerde bu yapılan fuar ACEMİCE

İsimsiz
1 yıl önce

Araplar gelince yüzümüze bakmadınız

K
Kenan
1 yıl önce

Noldu 1 tl ilk ürünleri 100 tl ye alacak kimse kalmadımı?kazıklayacak müşteri bulamıyormusunuz?neden ağlıyorsunuz? Sizde ürün 500 fuar alanında 100 tl onun içinmi ağlıyorsunuz.hayırdır bu yıl arabalarımı sıfırlayamadınız.yat kat mı alamadınız .size böyle müstehak

D
Davut
1 yıl önce

Dışarıdan ucuz. Ben alışveriş yapıyorum

V
Vatandaş
1 yıl önce

Vatandaşı kazıkladığınız yetmedimi? Vatandaş biraz alternatifli ve kaliteli giyinmesinmi?50 liraya mal ettiklerinizi 750, 1000 TL ye satıyorsunuz utanmadan sıkılmadan. Birde fuar uzun sürdü diye dert yanıyorsunuz. Devlet yapmasına gerekeni yapıyor. Milletin yüzü gülsün. Millet yaşayabilsinki devlette payidar olsun. Bu senede aramalarınızı sıfırlamayın. Yurtdışı tatillerinizi, gezilerinizi yapmayın. Veya yıllardır sömürdüklerinizi harcayın. Hakkınız olmsyan her kuruş hepinize haram zıkkım olsun.

T
Trabzon
1 yıl önce

Araplardan kazandıkalrı yeter...

Ömer B
1 yıl önce

Sonuçta vatandaş yararlandı. Neden zorunuza gidiyor. Sizde ucuza satın millet sizden alsın

A
Ahmet
1 yıl önce

Niye zorunuza gidiyor ki yetmedi mi milleti kazıkladığınız

A
Anonim
1 yıl önce

Arap müşteriler dükkândayken yüzümüze bakılmıyordu iyi oldu size.

H
Hasan Adıyaman
1 yıl önce

Onlarca Trabzonlu kişi devlet bakanı yapılmış,valileri kaymakamlari saymıyorum adamlar çok zeki hiç muhalefete oy vermezler her dönemin Parti'nin insanları.helal olsun

B
bonur61
1 yıl önce

Arkadaş malları satan zaten Trabzon esnafı elinde deposunda kalan ürünleri tüketiyor ne diyorsun. Onlarıda bırak vatandaş ucuza alsın ayıptır

E
Erdal
1 yıl önce

Trabzonun ekonomisi sizden ibaret değil.824 bin nufuslu bir şehirden bahsediyoruz.Siz esnafın bile sadece küçük bir bölümünü oluşturuken böyle yüksek perdeden konuşmanızın mantığı yok.Trabzon ekonomisi üç beş kişinin cebine giren parayla değil tüm Trabzon halkının kazancıyla ölçülür.Bu fuar veya size göre avm tüm Trabzon halkına hitap ediyor ve bu zor günlerde destek oluyor ise bundan rahatsız olmak yerine sizde halkın yanında olmayı deneyin.Bire yüz değil elli kazanın mesela.

T
Ts yavuz
1 yıl önce

Baskan dinamit çoktan konmuş patlamış bile günaydın.onu zamanında düşüneceksin şimdi konuş.

H
HALKIN SESİ
1 yıl önce

Durumu olmayan kişilere ilaç gibi gelirken Sizin amacınız ne ? Vatandaşı düşünerek yapılan çok güzel bir uygulama 1 defa gitmedim Kâr farkı yüzde 200 olması gerekirken istanbuldan 70 tl 90 tl alıp burda 500 600 tl para isteyen esnaf beter olsun

.
......
1 yıl önce

Fahiş fiyatla ürün satmazsaniz millet oralara kadar gidip o kalabalıkta ucuz birşeyler almaya çalışmaz. Önce kendinizi bir sorgulayın.

D
Doğrular, gerçekler
1 yıl önce

Trabzon'da yapılan fuarlara gittiğimde pek uygun birşey bulamadığımı,uygun olan ürünlerin birçoğunun, kalitesiz olduğunu söyleyim.Esnafı etkileyebileceği doğrudur.Esnaf odası başkanı daha önce konuşmalıydı veya süreyi kısa tutulmasını saglayabilirdi.Ayrıca özellikle Arap turistin yoğunlukta olduğu alışveriş yaptığı,yemek yediği yerlerde , bizler pek önemsendiğimizi de düşünmüyorum.nasıl olsa yabancılara daha yüksek fiyata satıyoruz ,geliyorlar da ...ama malesef Arap turist de azalmaya başladı.

H
Han Kaya
1 yıl önce

Keşke bunların sayıları artsa, rekabetsiz ucuzluk, ve kalite olmaz. Anlaşılan1 e 10 kazananlar aç geziyor. doyuramazsınız,,

S
Sami al
1 yıl önce

Cok güzel bir uygulama oldu il dışından geldim ve kışlık mont aldım her yıl yapılmalı

P
Pehlivanoğlu
1 yıl önce

Çok güzel bir fuar oluyor. Vatandaş Kemeraltı ndaki esnafa kazıklanmıyor. İhtiyaç ı olan uygun fiyata istediğini alıyor. Kemeraltı nda bir sandalye örtüsü sordum tanesini 75 ile 95 lira arasında dediler. Daha kaliteli örtünün 6 tanesini 200 TL ye aldım

T
Tayyip Erdoğan
1 yıl önce

Trabzon esnafı 5 liralık bir ürünü 50 liraya satıyor hemde çok kabalar.yaz aylarında Arap turistler den yüzümüze bile bakmıyor lar.yaz aylarında 5 liralık bir ürünü bu sefer 100 liraya satıyor lar.

A
Adem
1 yıl önce

Valla indirim namina bisey yok 3400 liradan 1900 e düşmüş olan montu İnternetten 1160 tl ye aldım uyanık olun bu sadece bir algı . Birde değişim yok :) Beğendiğiniz ürünü nette araştırmadan almayın bu durum bir çok üründe böyle

E
Esnaf dostu
1 yıl önce

Esnaf artık şapkasını önüne alıp. Düşünmeli vatandaşi nasıl yonarımdan ziyade nasıl hizmet edip parasını alırım fikrine kapılmalı. Müşteri ayırım işi yapmamalı. İstanbuldan m2 450 olan ürünü. Kemer altında aynı ürün aynı marka m2 1200 satmanın manası ne senin kiran çok mu istanbuldan. Hadi yol parası koy. Yaklaşık 3 katına satmak ne.

B
Bekir Gürsoy
1 yıl önce

Trabzon esnafı, esnaflık ahlâkını muhafaza edip ondan sonra konuşsun. Şahsen fuar alanına bir kez dahi gitmedim. Belki de hiç gitmeyeceğim. Yalnız fuar süresinin uzatılması insanların talebine göre pek tabi uzatılabilir. Kimse parasının düşmanı değil.

A
Abdurrahman Aydın
1 yıl önce

Bu fuar büyük şehirlerde olması gereken bir etkinlik. Trabzon büyükşehir olduğuna göre nedir bu saçmalıklar. Bu insanlar hiç iyi bir şeyler yaşamayı hak etmiyor mu?