Trabzon’da Hafif Raylı Sistem Ulaşım Projesi’nin tanıtım toplantısı bugün gerçekleştirilirken, projeye ilişkin Haber61’e özel değerlendirmelerde bulunan Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta, şoför esnafının sürecin dışında kalmaması gerektiğini vurguladı.
“Dolmuş Taşımacılığı Trabzon’da Emsalsiz Şekilde Yapılıyor”
Hafif Raylı Sistem Projesi’nin tanıtımı kapsamında açıklamalarda bulunan Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta, Trabzon’da dolmuş taşımacılığının diğer illerden farklı olarak çok daha kapsamlı bir şekilde yapıldığını hatırlatarak şunları söyledi:
“Bu hafif raylı sistem şoför esnafımızı etkileyecek bir durum. Trabzon’da yapılan dolmuş taşımacılığı hiçbir ilde yapılmıyor. Sitelerin içine kadar girip yolcu alıyoruz, buradan da merkeze taşıyoruz.”
“Hizmete Karşı Değiliz, Esnafı Mağdur Etmeyeceğiz”
Trabzon’a yapılacak ulaşım yatırımlarına karşı olmadıklarını, ancak şoför esnafının mağdur edilmemesi gerektiğini vurgulayan Usta, Belediye Başkanı ile sürekli istişare içinde olduklarını ifade etti:
“Trabzon’a yapılacak hizmete de karşı değiliz ancak şoför esnafını da mağdur etmemek için elimizden geleni yapacağız. Bu süreçte belediye başkanımız ile görüşüyoruz, sistemin şoför esnafını en az etkileyecek şekilde nasıl şekillendirilebileceği konusunda değerlendirmeler yapıyoruz.”
“Metro Tarzı Güzergah Avantaj Sağladı”
Projede raylı sistemin yer altından geçecek metro tarzı bir güzergah üzerinde planlanmasının dolmuş esnafı açısından daha az zararlı olacağını belirten Başkan Usta, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Güzergahın alttan, metro tarzında olması bizim için bir avantaj oldu. Süreci yakından takip ediyoruz. Yönetim kurulu üyelerimizle de görüşmeler yapıyoruz. Şoför esnafının zarar görmeyeceği şekilde toplantılarımızı sürdüreceğiz.”
“Belediye Başkanıyla Yeniden Bir Araya Geleceğiz”
Ömer Hakan Usta, proje sürecinde bir sonraki adımın yeniden belediye başkanıyla görüşmek olduğunu belirterek, şoför esnafının haklarının korunması için tüm girişimleri sürdüreceklerini kaydetti:
“Tekrar belediye başkanımızla bir araya geleceğiz. Konuyu detaylı bir şekilde değerlendirmeye devam edeceğiz.”
Tüm Yorumlar (38)
Metin
1 yıl önceSizden bıktık usandık düşün bu şehrin yakasından size göre mi şekillenecek hersey dolmuş çağdışı ulaşım sistemi sizinden bıktık
Arsinli
1 yıl önceDüşün şu milletin yakasından.. Lütfen..
tarık61
1 yıl öncevay be adamların zoruna gitmiş...peki km olarak turkiyenin en pahali dolmus üçreti aldıklarınızı niye anlatmiyon...bir cok ilde caliştim memleketimin dolmüş ucretleri cok pahali...trabzonda yasiyosan mutlaka aracınız olsun yoksa dolmuslar cok kazıklanırsınız..belediye baskanıyla hemen gorusun adam siz ne derse yapar...ama trabzon halki secimde hesabını sorar.
BİRİSİ
1 yıl önceelhamdulillah sizden kurtuluyoruz
mustafa
1 yıl önceAvrupada 30 tane şehir gezmişimdir, metrosu olmayana rastlamadım. 19. yüzyılda yaşıyoruz Trabzonda
ali cabbar
1 yıl önceŞöför esnafı neyin hizmetini vermiş Allah aşkına gözünüz doysun. Dünyanın en pahalı taşımacılığı Trabzon da hala doymadınız. ayakta 5 kişi denetim yok bişey yok.
hasan
1 yıl önceBu milletin yakasından düşün artık. belediyeler artsın dolmuşlar kaldırılsın.
Murat
1 yıl önceEvet emsalsiz yapılıyor şöförlerin davranışlarından tut araçların durumu vs çok kötü böyle esnaflık olmaz
bay doğru
1 yıl önceSitelerin içine kadar girip yolcu alıyoruz, buradan da merkeze taşıyoruz.”Bahçecik'te böyle bir şey görmedik sayın Usta.Tek hat git gel ,Özellikle Bahçeciğin batısında yaşayanlar perişan.
Oflu Türk
1 yıl önceGELİŞMİŞ ÜLKELERDE DOLMUŞ ÇOK AZ VAR METRO EN İYİ SİSTEM TABİ METRO GİTMEYEN YERLERDE DOLMUŞ OLACAK.RAYLI SİSTEMLER TRAFİK YOĞUNLUĞUNU AZALTIR AMA ÇOĞUNLUKLA YER ALTINDAN OLMALI. ÜSTTEN YAPAN BAZI ŞEHİRLERDE HALK MEMNUN DEĞİL BELEDİYELERDE PİŞMAN.TRABZONDA ŞEHİR İÇİNDEDE RAYLI SİSTEM OLMALI TRAFİK CEKİLMİYOR ARTIK
uzman
1 yıl önceinşallah olur da kurtuluruz dolmuşçuların kural bilmemezliklerinden, kabalıklarından
vatandas
1 yıl önceinşallah ettiğiniz kadar mağdur olursunuz. bir tane memnun insan yok sizden
Akif
1 yıl önceYazıcılar işsiz kalmasın diye matbaa bu ülkeye matbaa sokulmamak istendi. Ama yeniliğin önünde durulmuyor.
Trabzon
1 yıl önceGünümüz dünyasında dolmuş diye birşey kalmadı.Kademeli olarak kaldırılsın.
İskender
1 yıl önceEğer yapılırsa mağdur olmazsınız, Doğu batı yerine, belli Merkez ve duraklardan kuzey-güney yönlü taşıma yapacaksınız, çünkü bu kentin insanı kapısına kadar gelen araç istiyor, raylı sistem kapıya gelmeyeceğine göre sıkıntı yapmayın, hem bu iş 15-20 yılda önce zor yapılır
İskender
1 yıl önceErdoğdu cami yanı hattı ile birleşip o Bahçecik - Erdoğdu arası gidip gelsinler
ERDO61
1 yıl önceZamanında bedava dağtılan durakları şimdilerde parayla almak mümkün değil. Bakıldığında vergi kaybının yaşandıĝı en büyük sektörlerden biri. Devlet tüm ülkede dolmuş okul servisi gibi taşımacılık yapanları incelemeye almalı, vergi kaçıramayacakları bir sistem getirilmeli. Ayrıca raylı sistem dolmuşçuya göre değil şehrin yararına göre belirlenmeli.
Samimiyet
1 yıl önceParamızla rezil oluyoruz hiç biryerde düzen kalmadıgı gibi dolmuşcular da kafasına göre tıkabasa müşteriler doldurup kim bindigi belli degil herkes olmuş bi alem yakışmıyor bizlere herşey para olmuş insanlıgımızdan utanıyoruz Saygılı olalım birbirimize
Alemdar_61
1 yıl önceDolmuş boş iş… Kural tanımazlar ve kabalar… Raylı sistemle uğraşacağına sürücülerine şoförlüğü öğret
Dede
1 yıl önceTaksi plakada verilebilir dolmuşlara
Çevikatmaca
1 yıl önceDolmuşçular mağdur olmasın ama Trabzon halkı mağdur olsun. Bu halk alıştı ses çıkarmamaya mağdur olmaya da devam
Sen git evine bu iş senin işin değil
1 yıl önceSen git evine bu iş senin işin değil
Umutlu61
1 yıl önceAncak laf hic demiyolarki trabzon kalkinsin ne duzen var ne iş ancak bos konusurlar
Bordo mavi
1 yıl önceBir zamanlar kadırla yük tasınıyordu arabalar arttı nalcılar semerciler açmı kaldı. İztemeyiz diyen 3 5 torpilli yüzünden memlekette demir yolumuz yok. Bu gelişmelere dolmuşçunun otobüsçünün kamyonçunun çoçuklarının torunlarınında ihtiyacı var
Rifat K
1 yıl önceTrabzon şehrinin yoğun trafiğinin temelinde dolmuş şoförleri var, dolmuşlar mümkün olduğunca trafik ve insan yoğunluğunun bulunduğu yerden şehir merkezi dışına çıkartılmalı, metro güzergahı ile şehir merkezi arasında sürekli ring halinde dolmuş güzergahları konmalıdır.
Trabzonlu
1 yıl önceTrabzon da çok nüfus var dolmuşlar hatta yolcuyu taşıyamıyorya raylı sistem yapın
Hasan Aydın
1 yıl önce5 yıl tartışmalar geçer,sonraki 5 yıl ihale süreci ile geçer, güney çevre yolu bitmeden,baslanmaz.Sonraki 50 yılda da hava ulaşım araçları çıkar.Bu yolun bir önemi kalmaz.
İ. hacıoglu
1 yıl önceTrabzon'da dolmuşlar ne derse o oluyor , Hiç bir Belediye başkanı bunlarla başa çıkamıyor,bakalım bu sefer de kendi menfaatleri halkın menfaatlerinin önüne geçecekmi !göreceğiz
Barbaros61
1 yıl önceDolmuşlar geçim kapısına dönmüş halkın ihtiyacından fazla gereksiz hatlar yolcusuna kötü davranan şöförler cabası trafikteki olan keşmekeş belli hizmet için raylı sistem şart hem yollar hemde insanlar rahat eder birde bu ayakta yolcu alma hevesinden vazgeçer belki söförler adamlar resmen alikran başkesen olmuş Trabzonda
Yılmaz 61kotaman
1 yıl önceRaylı sistem İşlerine gelmedi Hatta raylı sistemi bahane ederek zam yaparlar
Durmak Yok Yola Devam
1 yıl önce40 derece sıcakta klimayı acmayan bu şoför esnafına hersey mustahaktir yürüme giderim bunların arabasına binmem belediye otobusleride huzur evi tasimacligi yapiyor beles zaten, geri kalan kesimde araba motosiklet rayli sistem filan idare eder bunlara gerek yok biraz burunları sürtsün
İsa
1 yıl önceAkçaabat dolmuşların dan zaten sıkılmış bir milletiz en hızlı şekilde inşallah yapılır
Ali Çalık
1 yıl önceHangi söferlermiş bunlar sadece kazanç hesabı yapanlar sizler yüzünden yüzbinler kendi paralarıyla bir avuç dolmuşamı esir olsun kölemi bu millet esya taşır gibi yolcu tasıyorsunuz kabahat sizde değil sizi bu konuma taşıyanlarda.. Artık bu da gelenek..
Mamot
1 yıl önceDolmuşçular dolmuşu azına kadar dolduruyor bide ayakta yolcu al yazın sıcağında şimdi bekle
Akcabt61
1 yıl önce1 km tüneli 5 senede yapıyorlar 16 km metro tünelini hesaplayın.vur geç işte anayolun ortasına.deniz kenarına kalan binaları yık daha az zaman alır tünelden
Akcabt61
1 yıl önceAaa dolmuşcular mağdur mu olacak çok üzüldük.ayakta yolcu almak için koltukları söken yazın klima açmayan ama zam yapmaya sıra gelince yılda 2-3 kere zam yapan kuralsız araç kullanan yollarda ambulanstan bile daha öncelikli geçiş üstünlüğü olan dolmuşcular mı? Kısa zamanda kurtarsın sizden bizi Rabbimiz.
Akcabt61
1 yıl önceMilleti oyalamaktan başka birşey değil.20 yıldır tramvay yapılacak şimdi döndü metroya.az daha geçsin tamamen iptal.bos yere millete umut veriliyor.ya pı la maz(.)
Ahmet Çağdaş Uzunca
1 yıl önceSamsun bu işi çözeli 15 sene oldu. Samsun'da belediye başkanlığı yapan Yusuf Ziya Yılmaz var. Yaklaşık 20 sene başkanlık yaptı. Çerkes Çarşambalı. Bu adamdan yol tarifi alınabilir. Samsun'a raylı sistem yapan, sahilini kullanışlı hale getiren, Samsun'un çehresini değiştiren bu adam.