| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 15 Nisan 2025 13:24 Güncellenme tarihi: 15 Nisan 2025 14:25

Trabzon'da şoförlerden raylı sistem açıklaması "Mağdur olmamak için gerekeni yapacağız"

Trabzon'da Hafif Raylı Sistem Ulaşım Projesi tanıtım toplantısının ardından Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta, Haber61’e özel açıklamalarda bulundu.

Trabzon’da Hafif Raylı Sistem Ulaşım Projesi’nin tanıtım toplantısı bugün gerçekleştirilirken, projeye ilişkin Haber61’e özel değerlendirmelerde bulunan Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta, şoför esnafının sürecin dışında kalmaması gerektiğini vurguladı.

“Dolmuş Taşımacılığı Trabzon’da Emsalsiz Şekilde Yapılıyor”

Hafif Raylı Sistem Projesi’nin tanıtımı kapsamında açıklamalarda bulunan Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta, Trabzon’da dolmuş taşımacılığının diğer illerden farklı olarak çok daha kapsamlı bir şekilde yapıldığını hatırlatarak şunları söyledi:

“Bu hafif raylı sistem şoför esnafımızı etkileyecek bir durum. Trabzon’da yapılan dolmuş taşımacılığı hiçbir ilde yapılmıyor. Sitelerin içine kadar girip yolcu alıyoruz, buradan da merkeze taşıyoruz.”

“Hizmete Karşı Değiliz, Esnafı Mağdur Etmeyeceğiz”

Trabzon’a yapılacak ulaşım yatırımlarına karşı olmadıklarını, ancak şoför esnafının mağdur edilmemesi gerektiğini vurgulayan Usta, Belediye Başkanı ile sürekli istişare içinde olduklarını ifade etti:

“Trabzon’a yapılacak hizmete de karşı değiliz ancak şoför esnafını da mağdur etmemek için elimizden geleni yapacağız. Bu süreçte belediye başkanımız ile görüşüyoruz, sistemin şoför esnafını en az etkileyecek şekilde nasıl şekillendirilebileceği konusunda değerlendirmeler yapıyoruz.”

“Metro Tarzı Güzergah Avantaj Sağladı”

Projede raylı sistemin yer altından geçecek metro tarzı bir güzergah üzerinde planlanmasının dolmuş esnafı açısından daha az zararlı olacağını belirten Başkan Usta, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Güzergahın alttan, metro tarzında olması bizim için bir avantaj oldu. Süreci yakından takip ediyoruz. Yönetim kurulu üyelerimizle de görüşmeler yapıyoruz. Şoför esnafının zarar görmeyeceği şekilde toplantılarımızı sürdüreceğiz.”

“Belediye Başkanıyla Yeniden Bir Araya Geleceğiz”

Ömer Hakan Usta, proje sürecinde bir sonraki adımın yeniden belediye başkanıyla görüşmek olduğunu belirterek, şoför esnafının haklarının korunması için tüm girişimleri sürdüreceklerini kaydetti:

“Tekrar belediye başkanımızla bir araya geleceğiz. Konuyu detaylı bir şekilde değerlendirmeye devam edeceğiz.”

 

Yorumlar (38)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

M
Metin
1 yıl önce

Sizden bıktık usandık düşün bu şehrin yakasından size göre mi şekillenecek hersey dolmuş çağdışı ulaşım sistemi sizinden bıktık

A
Arsinli
1 yıl önce

Düşün şu milletin yakasından.. Lütfen..

T
tarık61
1 yıl önce

vay be adamların zoruna gitmiş...peki km olarak turkiyenin en pahali dolmus üçreti aldıklarınızı niye anlatmiyon...bir cok ilde caliştim memleketimin dolmüş ucretleri cok pahali...trabzonda yasiyosan mutlaka aracınız olsun yoksa dolmuslar cok kazıklanırsınız..belediye baskanıyla hemen gorusun adam siz ne derse yapar...ama trabzon halki secimde hesabını sorar.

B
BİRİSİ
1 yıl önce

elhamdulillah sizden kurtuluyoruz

M
mustafa
1 yıl önce

Avrupada 30 tane şehir gezmişimdir, metrosu olmayana rastlamadım. 19. yüzyılda yaşıyoruz Trabzonda

Tüm Yorumlar (38)

M
Metin
1 yıl önce

Sizden bıktık usandık düşün bu şehrin yakasından size göre mi şekillenecek hersey dolmuş çağdışı ulaşım sistemi sizinden bıktık

A
Arsinli
1 yıl önce

Düşün şu milletin yakasından.. Lütfen..

T
tarık61
1 yıl önce

vay be adamların zoruna gitmiş...peki km olarak turkiyenin en pahali dolmus üçreti aldıklarınızı niye anlatmiyon...bir cok ilde caliştim memleketimin dolmüş ucretleri cok pahali...trabzonda yasiyosan mutlaka aracınız olsun yoksa dolmuslar cok kazıklanırsınız..belediye baskanıyla hemen gorusun adam siz ne derse yapar...ama trabzon halki secimde hesabını sorar.

B
BİRİSİ
1 yıl önce

elhamdulillah sizden kurtuluyoruz

M
mustafa
1 yıl önce

Avrupada 30 tane şehir gezmişimdir, metrosu olmayana rastlamadım. 19. yüzyılda yaşıyoruz Trabzonda

A
ali cabbar
1 yıl önce

Şöför esnafı neyin hizmetini vermiş Allah aşkına gözünüz doysun. Dünyanın en pahalı taşımacılığı Trabzon da hala doymadınız. ayakta 5 kişi denetim yok bişey yok.

H
hasan
1 yıl önce

Bu milletin yakasından düşün artık. belediyeler artsın dolmuşlar kaldırılsın.

M
Murat
1 yıl önce

Evet emsalsiz yapılıyor şöförlerin davranışlarından tut araçların durumu vs çok kötü böyle esnaflık olmaz

B
bay doğru
1 yıl önce

Sitelerin içine kadar girip yolcu alıyoruz, buradan da merkeze taşıyoruz.”Bahçecik'te böyle bir şey görmedik sayın Usta.Tek hat git gel ,Özellikle Bahçeciğin batısında yaşayanlar perişan.

O
Oflu Türk
1 yıl önce

GELİŞMİŞ ÜLKELERDE DOLMUŞ ÇOK AZ VAR METRO EN İYİ SİSTEM TABİ METRO GİTMEYEN YERLERDE DOLMUŞ OLACAK.RAYLI SİSTEMLER TRAFİK YOĞUNLUĞUNU AZALTIR AMA ÇOĞUNLUKLA YER ALTINDAN OLMALI. ÜSTTEN YAPAN BAZI ŞEHİRLERDE HALK MEMNUN DEĞİL BELEDİYELERDE PİŞMAN.TRABZONDA ŞEHİR İÇİNDEDE RAYLI SİSTEM OLMALI TRAFİK CEKİLMİYOR ARTIK

U
uzman
1 yıl önce

inşallah olur da kurtuluruz dolmuşçuların kural bilmemezliklerinden, kabalıklarından

V
vatandas
1 yıl önce

inşallah ettiğiniz kadar mağdur olursunuz. bir tane memnun insan yok sizden

A
Akif
1 yıl önce

Yazıcılar işsiz kalmasın diye matbaa bu ülkeye matbaa sokulmamak istendi. Ama yeniliğin önünde durulmuyor.

T
Trabzon
1 yıl önce

Günümüz dünyasında dolmuş diye birşey kalmadı.Kademeli olarak kaldırılsın.

İskender
1 yıl önce

Eğer yapılırsa mağdur olmazsınız, Doğu batı yerine, belli Merkez ve duraklardan kuzey-güney yönlü taşıma yapacaksınız, çünkü bu kentin insanı kapısına kadar gelen araç istiyor, raylı sistem kapıya gelmeyeceğine göre sıkıntı yapmayın, hem bu iş 15-20 yılda önce zor yapılır

İskender
1 yıl önce

Erdoğdu cami yanı hattı ile birleşip o Bahçecik - Erdoğdu arası gidip gelsinler

E
ERDO61
1 yıl önce

Zamanında bedava dağtılan durakları şimdilerde parayla almak mümkün değil. Bakıldığında vergi kaybının yaşandıĝı en büyük sektörlerden biri. Devlet tüm ülkede dolmuş okul servisi gibi taşımacılık yapanları incelemeye almalı, vergi kaçıramayacakları bir sistem getirilmeli. Ayrıca raylı sistem dolmuşçuya göre değil şehrin yararına göre belirlenmeli.

S
Samimiyet
1 yıl önce

Paramızla rezil oluyoruz hiç biryerde düzen kalmadıgı gibi dolmuşcular da kafasına göre tıkabasa müşteriler doldurup kim bindigi belli degil herkes olmuş bi alem yakışmıyor bizlere herşey para olmuş insanlıgımızdan utanıyoruz Saygılı olalım birbirimize

A
Alemdar_61
1 yıl önce

Dolmuş boş iş… Kural tanımazlar ve kabalar… Raylı sistemle uğraşacağına sürücülerine şoförlüğü öğret

D
Dede
1 yıl önce

Taksi plakada verilebilir dolmuşlara

Çevikatmaca
1 yıl önce

Dolmuşçular mağdur olmasın ama Trabzon halkı mağdur olsun. Bu halk alıştı ses çıkarmamaya mağdur olmaya da devam

S
Sen git evine bu iş senin işin değil
1 yıl önce

Sen git evine bu iş senin işin değil

U
Umutlu61
1 yıl önce

Ancak laf hic demiyolarki trabzon kalkinsin ne duzen var ne iş ancak bos konusurlar

B
Bordo mavi
1 yıl önce

Bir zamanlar kadırla yük tasınıyordu arabalar arttı nalcılar semerciler açmı kaldı. İztemeyiz diyen 3 5 torpilli yüzünden memlekette demir yolumuz yok. Bu gelişmelere dolmuşçunun otobüsçünün kamyonçunun çoçuklarının torunlarınında ihtiyacı var

R
Rifat K
1 yıl önce

Trabzon şehrinin yoğun trafiğinin temelinde dolmuş şoförleri var, dolmuşlar mümkün olduğunca trafik ve insan yoğunluğunun bulunduğu yerden şehir merkezi dışına çıkartılmalı, metro güzergahı ile şehir merkezi arasında sürekli ring halinde dolmuş güzergahları konmalıdır.

T
Trabzonlu
1 yıl önce

Trabzon da çok nüfus var dolmuşlar hatta yolcuyu taşıyamıyorya raylı sistem yapın

H
Hasan Aydın
1 yıl önce

5 yıl tartışmalar geçer,sonraki 5 yıl ihale süreci ile geçer, güney çevre yolu bitmeden,baslanmaz.Sonraki 50 yılda da hava ulaşım araçları çıkar.Bu yolun bir önemi kalmaz.

İ. hacıoglu
1 yıl önce

Trabzon'da dolmuşlar ne derse o oluyor , Hiç bir Belediye başkanı bunlarla başa çıkamıyor,bakalım bu sefer de kendi menfaatleri halkın menfaatlerinin önüne geçecekmi !göreceğiz

B
Barbaros61
1 yıl önce

Dolmuşlar geçim kapısına dönmüş halkın ihtiyacından fazla gereksiz hatlar yolcusuna kötü davranan şöförler cabası trafikteki olan keşmekeş belli hizmet için raylı sistem şart hem yollar hemde insanlar rahat eder birde bu ayakta yolcu alma hevesinden vazgeçer belki söförler adamlar resmen alikran başkesen olmuş Trabzonda

Y
Yılmaz 61kotaman
1 yıl önce

Raylı sistem İşlerine gelmedi Hatta raylı sistemi bahane ederek zam yaparlar

D
Durmak Yok Yola Devam
1 yıl önce

40 derece sıcakta klimayı acmayan bu şoför esnafına hersey mustahaktir yürüme giderim bunların arabasına binmem belediye otobusleride huzur evi tasimacligi yapiyor beles zaten, geri kalan kesimde araba motosiklet rayli sistem filan idare eder bunlara gerek yok biraz burunları sürtsün

İsa
1 yıl önce

Akçaabat dolmuşların dan zaten sıkılmış bir milletiz en hızlı şekilde inşallah yapılır

A
Ali Çalık
1 yıl önce

Hangi söferlermiş bunlar sadece kazanç hesabı yapanlar sizler yüzünden yüzbinler kendi paralarıyla bir avuç dolmuşamı esir olsun kölemi bu millet esya taşır gibi yolcu tasıyorsunuz kabahat sizde değil sizi bu konuma taşıyanlarda.. Artık bu da gelenek..

M
Mamot
1 yıl önce

Dolmuşçular dolmuşu azına kadar dolduruyor bide ayakta yolcu al yazın sıcağında şimdi bekle

A
Akcabt61
1 yıl önce

1 km tüneli 5 senede yapıyorlar 16 km metro tünelini hesaplayın.vur geç işte anayolun ortasına.deniz kenarına kalan binaları yık daha az zaman alır tünelden

A
Akcabt61
1 yıl önce

Aaa dolmuşcular mağdur mu olacak çok üzüldük.ayakta yolcu almak için koltukları söken yazın klima açmayan ama zam yapmaya sıra gelince yılda 2-3 kere zam yapan kuralsız araç kullanan yollarda ambulanstan bile daha öncelikli geçiş üstünlüğü olan dolmuşcular mı? Kısa zamanda kurtarsın sizden bizi Rabbimiz.

A
Akcabt61
1 yıl önce

Milleti oyalamaktan başka birşey değil.20 yıldır tramvay yapılacak şimdi döndü metroya.az daha geçsin tamamen iptal.bos yere millete umut veriliyor.ya pı la maz(.)

A
Ahmet Çağdaş Uzunca
1 yıl önce

Samsun bu işi çözeli 15 sene oldu. Samsun'da belediye başkanlığı yapan Yusuf Ziya Yılmaz var. Yaklaşık 20 sene başkanlık yaptı. Çerkes Çarşambalı. Bu adamdan yol tarifi alınabilir. Samsun'a raylı sistem yapan, sahilini kullanışlı hale getiren, Samsun'un çehresini değiştiren bu adam.