Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 2025 yılı Ocak ayı ilk toplantısı yapıldı.
Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’nın da katıldığı toplantıda söz alan CHP Grup Başkanvekili Cüneyt Zorlu, belediye şirketlerine ait SGK ve vergi borçlarının belediye gelirlerinden kesilmesine yönelik Cumhurbaşkanlığı Kararı sonrası yaşanan mali zorluklara dikkat çekti.

“Ortahisar Belediyesi’nden 68 Milyon 600 Bin TL Kesildi”
Zorlu, Ortahisar Belediyesi’nin son iki ayda toplam 68 milyon 600 bin TL’lik bir kesintiyle karşı karşıya kaldığını ifade ederek, durumu şu sözlerle açıkladı:
“Geçen ay 16 milyon TL vergi borcumuzdan kestiler. Değer artış bedeli olarak hak ettiğimiz 28 milyon TL dahil olmak üzere, SGK ve vergi borçlarımızdan dolayı son iki ayda toplam 68 milyon 600 bin TL kesildi. Bu durum bizi zor durumda bırakıyor. Buna rağmen hizmet üretmeye ve çalışmaya çabalıyoruz. Çok kötü bir kıskaç altındayız.”

“Arsa ve Bina Tekliflerimiz Kabul Edilmiyor”
Zorlu, belediyenin borçlarına karşılık arsa ve bina tekliflerinin reddedildiğini belirterek, diğer belediyelerle karşılaştırıldığında çifte standart uygulandığını iddia etti:
“Borcumuza karşılık arsa ve bina vermek istiyoruz, ancak kabul edilmiyor. İl Sağlık Müdürlüğü bizden aile hekimliği ve sağlık ocağı için yer istedi. 7-8 tane arsa gösterdik. 4 tanesi kabul gördü ama bedava istediler. AKP’li Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ise cami devrederek borçlarını sildirmiş! Biz arsa gösteriyoruz, ama kabul görmüyoruz.”

“Alternatifler Sunuyoruz, Ancak Kapılar Kapatılıyor”
Ortahisar Belediyesi’nin daha önce kamu kurumlarına tahsis ettiği binaları borçlardan düşmek istediklerini ifade eden Zorlu, bu teklifin de kabul görmediğini söyledi:
“Pelitli’de Jandarma’ya tahsis edilen bina ve Çağlayan’daki Milli Eğitim Müdürlüğü’ne verilen binayı SGK borcundan düşmek için teklif ettik, ama ‘İçinde kamu oturuyor’ denilerek reddedildi. Borcumuzu ödemek istiyoruz ama tüm alternatifler önümüze engel olarak getiriliyor.”
Tüm Yorumlar (12)
Ali kuscu
1 yıl önceO emekçinin parasi zaten. Sana ne o.oaradan ?
Trabzon
1 yıl öncePadişahım çok yaşa deyin gidin
Erdal
1 yıl önceEmekçinin parası da emekçiyi yıllarca çalıştıran ödemedi ve on yıllık fatura sırf başka partiden diye on aylık başkana kesildi.Bu parti zamanında emekçilerde akp zamanında burjuvamıydı çalışanlar.öte yanda maksat ortada.kocaeli belediyesinden cami yi borca karşılık alanlar Ortahisar belediyesinden neden bedava istiyor.
Maçkalı Tansel
1 yıl önceAkp ülkeyi tam bir kaosa sürğklemek istiyor. Bu yönetşm oldukça daha çok çile çeker yurttqşlar.
Anıl köroğlu
1 yıl önceSayın Zorlu 5 yılın sonunda ortahisarın borcunu biz ödedik diye siyaset yaparsın oy istersin bundan iyi malzeme olmaz... Tıpış tıpış ödeyeceksiniz sırada benim ödenmeyen sgk pirimlerim var ona göre...
Doğrucu
1 yıl önceVatandaşı çalıştırıyorsun SSK borcunu ödemiyorsun. Böyle dünya var mı. Kesilen paraları zaten kanunen yatırman gerekmez mi. Hep dürüstlükten bahsediyoruz uygulama yok.
misafir
1 yıl öncedaha ne arıyorsunuz 10 ay sonra belediyenin borcu sıfırlanmış olur sizde istediğiniz şekilde hizmet edr birde borcu sıfırladık dersiniz
YUSUF GG
1 yıl önceSİYASET MAZERET DEĞİL ÇÖZÜM SANATIDIR O MAKAM SALYA-SÜMÜK AĞLAMA YERİ DEĞİLDİR
Tabi canım
1 yıl önceSiz de daha az konser verin, daha az heykel dikin, daha az Pariste içkili çalgılı eğlenceler yapın. Bu kadar basit. Emekçinin SGK primleri üzerinden prim yapamazsınız.
Oğuzhan Öztürk
1 yıl önceSiz ödemeyeceksiniz de millet mi ödeyecek? Bu nasıl bir demokratik mantıktır? Siz memurun işçinin SGK sını niye yatırmıyor sunuz? Akp li belediyelerinde SGK borcu varmış ödemiyormuş. Siz milletten biz AKP liler gibi yapmayacağız diye oy almadınız mı? Size millet AKP lilerden farklı yapacağız dediğiniz için oy vermedi mi?
Gözümm
1 yıl önceBorcu yapan kim o ismide verse idi belki oksijen harekete geçirecekti.... Decarts : Düşünüyorum o halde varım boşuna söylememiş
Ayhan
1 yıl önceBazı arkadaşlar bol keseden atıyor bilmiyor ki gelir alınacak belediye kanalları seçimden sonra sadece buyuksehire çalışıyor. Eski borçlar seçim öncesi 300milyon iken seçimden sonra açıklanan gerçek rakam 800milyon.. bilmiyorlar ki 1 yıl önce çeyrek fiyatına satılan ne yerler var.. siyaset iyidir güzeldir ama mert ile olur..