Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, “Turizm bir bütündür ve bu bütünün en önemli parçalarından biri de eğlence sektörüdür. Trabzon’da eğlence alanları olmadığı için turistler Gürcistan’a gidiyor ve kentimiz bu potansiyelden yararlanamıyor. Bu konuda cesur adımlar atmalı ve kentimizde turistler için eğlence alanları oluşturmalıyız” dedi.
Trabzon turizminin mevcut durumu ve sorunlarının ele alındığı ve turizmin daha ileri seviyelere taşınması için nelerin yapılması gerektiğinin konuşulduğu TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Turizm Değerlendirme Toplantısı, Trabzon DSİ 22. Bölge Müdürlüğü Konferans Salonu’nda düzenlendi.
TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu tarafından düzenlenen toplantıya, Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’nın yanı sıra, Trabzon Valisi Aziz Yıldırım, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Komisyon Üyesi Milletvekilleri, CHP Antalya Milletvekili Sururi Çorabatır, DOKA Genel Sekreteri Fatih Akpınar, Trabzon Kültür ve Turizm İl Müdürü Tamer Erdoğan, Tanıtma Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Onur Gönet, TTSO Başkanı Erkut Çelebi, Turizm Amaçlı Konutları Belgelendirme Dairesi Başkanı Berna Tezcan, Karayolları 10. Bölge Müdürü Mehmet Aşık, DSİ 22. Bölge Müdürü Fatih Kişi, TİSAD Başkanı Murat Çavga, Oteller Birliği kurucu Başkanı Mustafa Dündar, Kültür ve Turizm Uzmanı Gülden Erköseoğlu ile turizm sektörünün paydaşları katıldı.

Toplantıda Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından, Trabzon’daki 2025 yılı Ocak-Nisan ayları arasındaki turizm verileriyle ilgili bir sunum gerçekleştirildi. Turizm faaliyetlerinin 12 aya yayılmasına yönelik hedeflerin belirlendiği toplantıda, kayıt dışı turizmin, kaliteyi olumsuz etkilediğine vurgu yapıldı ve bu alanda çalışmalar yapılması gerektiğinin altı çizildi. Toplantıda, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç de, Trabzon turizmiyle ilgili bir sunum yaptı.
BAŞKAN KAYA: “TRABZON’UN YÜZÜNÜ DENİZE DÖNMESİ GEREKİYOR”
Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, Turizm Değerlendirme Toplantısı’nda yaptığı konuşmada Trabzon’un turizmden daha çok faydalanması için yapılması gerekenleri dile getirdi, çeşitli önerilerde bulundu.
Bir deniz kenti olan Trabzon’un sırtını denize döndüğünü, bunun büyük bir eksiklik olduğunu ifade eden Başkan Kaya, “Trabzon, denizden dağa kadar inanılmaz güzellikleri olan bir kent, ancak biz denize sırtını dönmüş, denize küs bir kentiz. Bu gerçekle yüzleşmek zorundayız. Bugün Trabzon, 120 km sahil uzunluğu olan bir kent ama denize ilişkin hiçbir şeyi yok. Sunumlarda da dikkatinizi çekmiştir, bir tane mavi bayraklı plajımız yok. Turizm bir bütündür, denizsiz turizm olmaz. Burası bir deniz kenti ise denizin potansiyelinden mutlaka faydalanmalıyız. Mavi bayraklı plajlarımızın olması lazım. Bu anlamda mavi bayraklı plaj olabilecek belirlenmiş 11 alan var. Tabii kıyılarımızı dolgularla mahvetmişiz, böyle de bir acı gerçeğimiz var ancak bunun yanında, deniz başlığına ilişkin mutlaka somut adımlar atmamız lazım. Deniz deyince aklımıza kafes balıkçılığı geliyor. Oysa biz çocukluğumuzda deniz kıyılarında yüzerek bugünlere geldik. Trabzon’da herkes denizle iç içe, deniz kültürüyle yoğrulmuş insanlardan oluşur ama bundan koptuk. Denize ulaşmamız, artık yüzümüzü denize dönmemiz lazım” dedi.

“TURİST AİLELERİN ÇOCUKLARI İÇİN EĞLENCE ALANLARI OLUŞTURMALIYIZ”
Trabzon’a gelen turistlerin büyük çoğunluğunun Ortadoğu ülkelerinden gelen çocuklu ailelerden oluştuğuna dikkat çeken Başkan Kaya, kentte çocuklar için eğlence mekanları olmaması dolayısıyla çocukların sıkıldığını ve bu durumun da turistlerin konaklama sürelerini olumsuz etkilediğini vurgulayarak konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Kentimize dünyanın birçok coğrafyasından, birçok ülkesinden turistler geliyor. Özellikle Ortadoğu coğrafyasından gelen insanlar çocuklu ailelerden oluşuyor. Yanlarında küçük çocukları var. Bu küçük çocukların mızmızlanması diye bir tabir var. Bu mızmızlanma, kalma sürelerini olumsuz etkiliyor. Yani aile geliyor, gündüz dağa çıkıyor, yaylaya giriyor, bu güzel coğrafyayı geziyor, çok güzel bir gün geçiriyor ama küçük çocuklar bundan çok bir şey anlamıyor. Dolayısıyla mızmızlanıyorlar. Çocukların bu mızmızlanmaları, ailelerin burada kalma sürelerini de olumsuz etkiliyor ve ‘dönelim artık’ diyorlar. Dolayısıyla, turist ailelerin çocuklarının iyi vakit geçirebilmesi adına bizim mutlaka çocuklara yönelik eğlence alanları yapmamız lazım. Evet her yerde olan salıncaklı, kaydıraklı parklarımız var, bunu demiyorum. Eskişehir’deki masal şatosu gibi, buz pisti gibi, çocuklar girdiği zaman ilgisini çekebilecek, ‘burayı görmek istiyorum’ diyebilecekleri, onları etkileyecek oyun alanlarına ihtiyacımız var. Büyükşehir Belediye Başkanımız da burada, birlikte kentimize bu tür alanları kazandırabilirsek, turistlerin Trabzon’da daha uzun süre kalmalarını sağlayabiliriz.”
“TRABZON LİMANI’NI BAŞKA BİR ALANA TAŞIMALI BU ALANDA BİR YAT LİMANI YAPMALIYIZ”
Trabzon Limanı’nın mevcut haliyle turizmi olumsuz etkilediğini, limanın uygun bir bölgeye taşınarak bu alanın, içinde eğlence alanları ve kafeteryaların da bulunduğu bir yat limanına dönüştürülmesi gerektiğini savunan Başkan Kaya, “ ‘Trabzon bir turizm kenti’ diyoruz ama kentimizin hemen merkezinde bir limanımız var. İş makineleri, toz toprak her şey orada, onların çalışması altında bir Trabzon! Bu görüntülerden kentimizi kurtarmamız lazım. Limanımıza, mutlaka uygun bir alanda yer bulup bu alanı içinde kafeteryaların, eğlence alanlarının bulunduğu bir yat limanı gibi değerlendirmeliyiz. Limanımız artık kentin içindedir, bu iş makinesi kirliliğinden bu kenti kurtarmalıyız. Buna ilişkin ciddi bir çalışma yapmalıyız” dedi.
“KENTİMİZDE EĞLENCE ALANLARI OLUŞTURMAK İÇİN DAHA CESUR ADIMLAR ATMALIYIZ”
Turizmde eğlence sektörünün çok önemli bir başlık olduğunu hatırlatan Başkan Kaya, Trabzon’a gelen turistlerin eğlenmek için Gürcistan’a gittiğini ve Trabzon’un bu potansiyelden faydalanamadığını dile getirerek konuşmasını şöyle tamamladı:
“Turizm bir bütündür ve bu bütünün en önemli parçalarından bir tanesi de eğlence sektörüdür. Turist geldi, gündüz gezdi, çok güzel manzaralarla tanıştı, akşam da geldi, yemeğini yedi. Sonra eğlenmek isteyecektir. Ama eğlence alanlarımız yok. Bu konuda da adım atmamız, bundan korkmamamız, çekinmememiz lazım. İçki içmek isteyen turistler var ama Trabzon’da içki içecekleri alan yok. Bununla da artık yüzleşmeliyiz. Turizmci arkadaşlarımız burada, eğlenmek isteyen turistler Gürcistan’a, Batum’a gidiyorlar. İki saatlik yol. Biz bu konuda birtakım kaygılar ve endişelerle cesur davranamadığımız, adım atamadığımız için kent olarak bu potansiyelden faydalanamıyoruz. Bütün bunları da konuştuğumuz bu güzel başlıkların altına eklersek bence turizmde daha güzel, daha başarılı işler yapabiliriz.”
Yapılan sunum ve değerlendirmelerin ardından toplantı, katılımcıların turizm konusundaki soru, cevap ve önerileri ile devam etti.
Toplantının sonunda Komisyon Üyesi ve CHP Antalya Milletvekili Sururi Çorabatır, turizm ve Trabzon turizmi konusunda çeşitli açıklamalarda bulundu.
Tüm Yorumlar (16)
Yoshi
1 yıl önceTrabzon limanı trabzonun kara yüzüdür Ahmet kaya haklı çok geç kalınmış bir proje. Acilen şehir dışına taşınmalı
ahmet
1 yıl önceBAŞKAN HAKLI
Metin Can
1 yıl önceLiman konusunda yüzde yüz haklı başkan. Şehrin en güzel yerinde ve merkezinde liman olmaz. Hele çömlekçi de dönüşüyorken bu fırsat kaçmamalı.
Doğrucu
1 yıl önceCahilce bir düşünce. Limanlar genelde şehir merkezlerinde olur. Yunanistan Pire limanı şehrin göbeğinde. Liman karadenizden en çok ihracat yapılan liman. Bunların aklı fikli bu limanı Rize ye kaldırmak. Ne diyeyim Allah akıl fikir verin. Kumar oynayıp içki içilecek başka yerler keşfedin. Bırakın limanın yakasını
Trabzon
1 yıl önceSıkıntı etme başkan zaten Rize lojistik limanı yapılınca buranın işi bitecek demekki seni buranın bu şekilde projelendirileceğini ilittin şimdiden rol çalıyormuş gibi oldu
Veysel aydin
1 yıl önceKaymaklı Mahallesi'nde hala doğal gaz yok hizmet yok eğlenceyi kim de yapsın sizin tuzunuz kuru vatandaş ne yaparsa yapsın bir tüp olmuş bin lira siz hala eğlencelerden bahsediyorsunuz Yok onu kaldıralım yok burayı turistik yapalım sanayi ile vatandaşı çiçek yaşıyor bir şehir yapılandırması diye bir hizmetiniz yok
Veysel aydin
1 yıl önceOkulun yanibasina hurdacılar sitesi acillanda sayın baskan milletvekiliydi Sümela manastırı'na giden yolun üzerine hurdacılar sitesini yapıp şehrin görüntüsünü bozmak herhalde limanın gürültüsünden daha çirkin olamaz önce şehrini ve turistlerin bile dönüp birdaha baktığı Sanay ve hurdacılar bu sehrin girişine yakışmıyor
Veysel aydin
1 yıl önceKaymaklı mahallesi Anadolu caddesi'nde bulunan hurdacılar sitesi en çirkin örneklerden biridir sayın başkana şunu sormak isterim hurdalıkçılar sitesinin yapmış olduğu çevre kirliliği limanın görünüşünden daha önemli midir burada Sümela manastırı'na giden turistler bu çirkin manzarayı gördüğü zaman emin olun limanın görüntüsüne bayılacaklardır önce şehrin girişlerini düzeltmeniz lazım
Ali
1 yıl önceTamamda başkan para nerde
ustaca Ozturk
1 yıl önceAhmet Kaya beye teşekkür ediyorum. Vizyonu olan bir bürokrat siyasetçi.
Misafir
1 yıl önceHa ha ha 17 senedir Ak parti bunu söylüyor bunun için çalışmalar yapıyor çömlek kentsel dönüşüm çimento fabrikasının kaldırılması ve Sanayi sitesinin taşınması çabaları bunun için beyimiz hemen ben söyledim oldu esasına girme pozisyonunda
Serdar Sevinc
1 yıl önceÜlkemizdeki yobaz zihniyet eğlence sektörünün gelişmesi önündeki en büyük engel, turizmin en önemli gelir kaynağı olan eğlence sektörü Batum"da ülkenin her geçen gün daha da zenginleşmesini sağlıyor.
Sert adım
1 yıl önceKaradeniz'de yat limanı başkan uçmuş öyle bir liman olsa yatlar ilk haftasında Karadeniz'de dibi boylar saatte değişen Deniz durumu var... dolgu dan rahatsız yeni liman dolgusuz nasıl olacak o konuda fikir yok...denizde büyümüş ağa arkadaş Karadeniz'de sahil boyunca her sene yüzleri bulan boğulma vakaları var bu adam nerde yaşıyor ilginç...en uygunu Karadeniz için kafes balıkçılığı normal balıkçılık gerisi fantazi...
Ümit uzun
1 yıl önceKaymaklı mahallesinde 7 yıldır doğal gaz var yalan konuşma Özkaymakli ve Çukurçayır buna dahil
Kilatli
1 yıl önceAllah aşkına yatı katı bırakın halkın hizmet için köylerde yola suya ihtiyacı var hafta sonu yesilbuk köyüne gittim iki gün musluktan çamur aktı ve bu suyun parası belediyeye içme suyu diye para ödüyoruz işiniz gücünüz eğlence kedi köpek yat kat birazda gerçekleri görün ve hizmet için adım atin
E7eee7e7e
1 yıl önceSBy nasılsın nasılsın bir gün