Ortahisar Belediyesi’nin ev sahipliğinde, Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) tarafından Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki belediyelere yönelik “Performans Esaslı Program Bütçe Hazırlık Eğitimi” düzenlendi. Orhan Karakullukçu Salonu’nda gerçekleştirilen programa il, ilçe ve belde belediyelerinden çok sayıda temsilci katıldı.
Eğitimin açılışında konuşan Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, SGK ve vergi borçlarına uygulanan faiz oranlarının belediyeleri ciddi şekilde zorladığını belirtti. Başkan Kaya, “Ben böyle bir faiz görmedim. Tefeci faizi düzeyinde tahsilat yapılıyor. Bu, sadece bizim değil, tüm belediyelerin ortak sorunu. Özellikle geçmişe dönük SGK borçlarının faiziyle birlikte tahsil edilmesi, belediyelerin bütçelerini adeta kilitliyor” dedi.

“GELİR-GİDER DENGESİ BOZULDU, YAPILANDIRMA TALEPLERİNE YANIT GELMEDİ”
Bütçelerdeki dengesizliğin, belediyelerin hizmet üretme kapasitesini olumsuz etkilediğini dile getiren Kaya, Ankara’da faizlerin yapılandırılması ya da silinmesi yönündeki taleplerinin ise karşılık bulmadığını söyledi. Kaya, “Faiz haram diyen bir anlayış hâkim ama uygulanan faiz oranları tefecileri aratmayacak düzeyde. Biz bu gerçeği dile getirmekten çekinmiyoruz, çekinmeyeceğiz” ifadelerini kullandı.

“KAMUCU, ŞEFFAF VE HALKÇI ANLAYIŞLA HİZMET EDİYORUZ”
Ortahisar Belediyesi olarak kaynakları kamucu, halkçı, şeffaf ve hesap verebilir bir anlayışla kullandıklarını vurgulayan Başkan Kaya, sosyal adaleti gözeten bir yönetim anlayışıyla hareket ettiklerini söyledi. Kaya, eğitim programının tüm yerel yöneticiler için verimli olacağına inandığını belirterek, katkılarından dolayı Türkiye Belediyeler Birliği’ne ve eğitmen Prof. Dr. Hakkı Hakan Yılmaz’a teşekkür ederek plaket takdim etti.

YILMAZ: “PROGRAM BÜTÇE SİSTEMİNE GEÇİŞ YASAL ZORUNLULUK”
Eğitimde konuşan TBB Eğitmeni Prof. Dr. Hakkı Hakan Yılmaz ise, 1 Ocak 2025 itibarıyla program bütçe sistemine geçişin yasal zorunluluk haline geldiğini hatırlattı. Yılmaz, 2026 yılı itibarıyla tüm belediye bütçelerinin performans esaslı olarak hazırlanacağını ifade etti.

Tüm Yorumlar (9)
Trabzon
1 yıl önceFaize karşı olduğunu söyleyenler tefecilere taş çıkarıyor elleri milletin cebinden çıkmıyor ne yazıkki
vtnds
1 yıl öncefaiz değilde,üretim ekonomisi ve fire vermeden nükleer santral yapılmalı yani.
erdi61
1 yıl öncegülüyorum hatta hahaha güldüm cevre emlak vergilerinden gecıkınce aynı faizide siz alıyorsunuz
Vatandaş
1 yıl önceAyırım yapmadan söylüyorum, Türkiyenin en savurgan kurumları Belediyelerdir.Havadan k maaş vermeler, lüzumsuz harcamalar... ne ararsan var. Belediyelerle ilgili yasal düzenlemeler şart.
Mehmet
1 yıl önceBaşkan kaya ilk önce kendi yönetiminde ki belediyenin kestiği cezalarda ki fahiş fiyatlara baksın mayıs ayında ödenecek olan emlak vergisini 7 ay önce niye beyan etmedi diye ceza kesiyorlar vatandaşa
Mehmet 61
1 yıl önceBaşkan kaya kendi emlak vergilerinden aldıkları faizlere cezalara baksın önce
hami
1 yıl öncebu kaya ekremden kendini nasıl korumuş hayret şaşıyorum
Biroll
1 yıl önceEvet tefeci düzeyinde faiz ve haram olduğunu biliyorsunuz, ancak bara, içkiye Özgürlük diye bağırıyorsunuz, içki alkol haram değil mi.
Erda yılmaz
1 yıl önceGelir gelmez makam aracını hangi parayla yeniledin onu söyler misin