| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 19 Haziran 2025 13:24 Güncellenme tarihi: 19 Haziran 2025 13:28

Başkan Kaya açıkladı! “Tefeci düzeyinde faiz alınıyor”

Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, belediyelerden SGK ve vergi borçlarının faizleriyle birlikte geçmişe dönük olarak tahsil edilmesinin bütçe uygulamalarında büyük sıkıntılara yol açtığını belirtti.

Ortahisar Belediyesi’nin ev sahipliğinde, Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) tarafından Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki belediyelere yönelik “Performans Esaslı Program Bütçe Hazırlık Eğitimi” düzenlendi. Orhan Karakullukçu Salonu’nda gerçekleştirilen programa il, ilçe ve belde belediyelerinden çok sayıda temsilci katıldı.

Eğitimin açılışında konuşan Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, SGK ve vergi borçlarına uygulanan faiz oranlarının belediyeleri ciddi şekilde zorladığını belirtti. Başkan Kaya, “Ben böyle bir faiz görmedim. Tefeci faizi düzeyinde tahsilat yapılıyor. Bu, sadece bizim değil, tüm belediyelerin ortak sorunu. Özellikle geçmişe dönük SGK borçlarının faiziyle birlikte tahsil edilmesi, belediyelerin bütçelerini adeta kilitliyor” dedi.

tefe1.webp

“GELİR-GİDER DENGESİ BOZULDU, YAPILANDIRMA TALEPLERİNE YANIT GELMEDİ”

Bütçelerdeki dengesizliğin, belediyelerin hizmet üretme kapasitesini olumsuz etkilediğini dile getiren Kaya, Ankara’da faizlerin yapılandırılması ya da silinmesi yönündeki taleplerinin ise karşılık bulmadığını söyledi. Kaya, “Faiz haram diyen bir anlayış hâkim ama uygulanan faiz oranları tefecileri aratmayacak düzeyde. Biz bu gerçeği dile getirmekten çekinmiyoruz, çekinmeyeceğiz” ifadelerini kullandı.

tefe4.webp

 

“KAMUCU, ŞEFFAF VE HALKÇI ANLAYIŞLA HİZMET EDİYORUZ”

Ortahisar Belediyesi olarak kaynakları kamucu, halkçı, şeffaf ve hesap verebilir bir anlayışla kullandıklarını vurgulayan Başkan Kaya, sosyal adaleti gözeten bir yönetim anlayışıyla hareket ettiklerini söyledi. Kaya, eğitim programının tüm yerel yöneticiler için verimli olacağına inandığını belirterek, katkılarından dolayı Türkiye Belediyeler Birliği’ne ve eğitmen Prof. Dr. Hakkı Hakan Yılmaz’a teşekkür ederek plaket takdim etti.

tefe2.webp

YILMAZ: “PROGRAM BÜTÇE SİSTEMİNE GEÇİŞ YASAL ZORUNLULUK”

Eğitimde konuşan TBB Eğitmeni Prof. Dr. Hakkı Hakan Yılmaz ise, 1 Ocak 2025 itibarıyla program bütçe sistemine geçişin yasal zorunluluk haline geldiğini hatırlattı. Yılmaz, 2026 yılı itibarıyla tüm belediye bütçelerinin performans esaslı olarak hazırlanacağını ifade etti.

tefe3.webp

Yorumlar (9)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

T
Trabzon
1 yıl önce

Faize karşı olduğunu söyleyenler tefecilere taş çıkarıyor elleri milletin cebinden çıkmıyor ne yazıkki

V
vtnds
1 yıl önce

faiz değilde,üretim ekonomisi ve fire vermeden nükleer santral yapılmalı yani.

E
erdi61
1 yıl önce

gülüyorum hatta hahaha güldüm cevre emlak vergilerinden gecıkınce aynı faizide siz alıyorsunuz

V
Vatandaş
1 yıl önce

Ayırım yapmadan söylüyorum, Türkiyenin en savurgan kurumları Belediyelerdir.Havadan k maaş vermeler, lüzumsuz harcamalar... ne ararsan var. Belediyelerle ilgili yasal düzenlemeler şart.

M
Mehmet
1 yıl önce

Başkan kaya ilk önce kendi yönetiminde ki belediyenin kestiği cezalarda ki fahiş fiyatlara baksın mayıs ayında ödenecek olan emlak vergisini 7 ay önce niye beyan etmedi diye ceza kesiyorlar vatandaşa

Tüm Yorumlar (9)

T
Trabzon
1 yıl önce

Faize karşı olduğunu söyleyenler tefecilere taş çıkarıyor elleri milletin cebinden çıkmıyor ne yazıkki

V
vtnds
1 yıl önce

faiz değilde,üretim ekonomisi ve fire vermeden nükleer santral yapılmalı yani.

E
erdi61
1 yıl önce

gülüyorum hatta hahaha güldüm cevre emlak vergilerinden gecıkınce aynı faizide siz alıyorsunuz

V
Vatandaş
1 yıl önce

Ayırım yapmadan söylüyorum, Türkiyenin en savurgan kurumları Belediyelerdir.Havadan k maaş vermeler, lüzumsuz harcamalar... ne ararsan var. Belediyelerle ilgili yasal düzenlemeler şart.

M
Mehmet
1 yıl önce

Başkan kaya ilk önce kendi yönetiminde ki belediyenin kestiği cezalarda ki fahiş fiyatlara baksın mayıs ayında ödenecek olan emlak vergisini 7 ay önce niye beyan etmedi diye ceza kesiyorlar vatandaşa

M
Mehmet 61
1 yıl önce

Başkan kaya kendi emlak vergilerinden aldıkları faizlere cezalara baksın önce

H
hami
1 yıl önce

bu kaya ekremden kendini nasıl korumuş hayret şaşıyorum

B
Biroll
1 yıl önce

Evet tefeci düzeyinde faiz ve haram olduğunu biliyorsunuz, ancak bara, içkiye Özgürlük diye bağırıyorsunuz, içki alkol haram değil mi.

E
Erda yılmaz
1 yıl önce

Gelir gelmez makam aracını hangi parayla yeniledin onu söyler misin