İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Kurban Bayramı tatilinin başladığı arefe günü ve bayramın birinci gününe ilişkin trafik denetim verilerini kamuoyuyla paylaştı. Bakan Yerlikaya, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, iki günde toplam 35 bin 682 araca hız ve radar cezası uygulandığını duyurdu.
Arefe günü yapılan denetimlerde 23 bin 275 araca, bayramın birinci gününde ise 12 bin 407 araca hız ihlali nedeniyle işlem yapıldığı belirtildi.
Otoyollar Yoğun Kullanıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın verilerini de aktaran Yerlikaya, bayramın ilk gününde 2 milyon 232 bin 715 aracın otoyolları kullandığını açıkladı. Yoğun trafik hareketliliğine karşı tedbirlerin artırılarak sürdüğü bildirildi.
Radar Cezaları Ne Kadar?
2025 yılı radar cezaları, ihlalin oranına göre şöyle sıralanıyor:
Hız sınırını %10-30 arası aşanlara: 2 bin 168 TL
%30-50 arası aşanlara: 4 bin 512 TL
%50'den fazla aşanlara: 9 bin 268 TL
Tüm Yorumlar (8)
Uygulama kusursuz
1 yıl önce50 km sınır olan yerde dalgınlıkla 77-78 yapmayın. Sınırı %50 aşmaktan 9000 lirayı Bakan Ali bey marifetiyle Bakan Mehmet beyin kurumuna yatırırsınız. Bugün size teşekkür etmesi sizi aldatmasın. Yarın bakmışsınız ceza kapınızda nerede yedim diye de düşünür durursunuz. Güzel yerlere radar kurmuşlar. Hız sınırı 110 iken birden 50 oluyor ve ilerde de radarımız. Oh oh. Aslında hız sınırını %15 %20 %25 %30 şeklinde yaparsa bakanlık daha iyi katkı sağlar. Hayırlı işler bakan beyler.
Murat
1 yıl önceSiz bu cezalarla ekonomiyi düzeltemezsiniz. Çark dönmeli çark.
Ahmet usta
1 yıl önceStandardı 110 olan yerde 130 la ceza yesek tamam. Ama 110 ile gidilen otoyolda saçma sapan bir yere yaya geçidi koyup, hız limitini 50 ye çekip 60 la ceza yazmak ve bunu normalleştirmek tam anlamıyla eşkıyalık, zorbalık ve tuzak kurmaktır. Otoyolda yaya geçidi nedir. Yapmadığın yatırımın (yaya üst geçidi veya alt geçidi) bide cezasını çektirmek kepaze bir yönetim anlayışıdır. Ali baba ve kırk haramiler gibi zulmetmek kendinize yaptığınız ve size yakışan durumdur.
Hee Trabzonliyim nooldii.
1 yıl önceDayı hangi çağda yaşıyoruz. Çark mi kaldı? Ağır sanayi dönemi geçti. Şimdi yazılım ve cip teknolojisi zamanı.
Kısa hesap
1 yıl önce35 bin küsür araca işlem var 2 günde bakan açıkladı. Fakat bir araca 5-6 ceza yazılabildiğinden ortalama 2 cezadan 70 bini geçer. 9 küsür bin ceza tutarı da var fakat ortalama 5 bin alındığında 350 milyon. Son iki günde de bir bu kadar eder 700 milyon lira. Allah bereket versin, durduk yerden iyi para. Önümüz yaz, bu iş tutar, karlı iş. Akarı yok kokarı yok. Yıl sonuna kadar 14-15 milyar hasılat olur.
Denizz
1 yıl öncedevletin yeni gelir kaynağı bu olsa gerek böylemi kapatacaklar açığı. devlet vatandaşını soymaya kalkmamalı tamam sürücülerde suçlu kurallara uymuyorlar ama bazı kusurlar noktalar hariç makul seviyede olmalı cezalar yolda denk geliyoruz hepimiz 110 dan bir anda 30-40 metre içinde 90-70-60 a düşüyor bu ne demek acil fren yapacaksın buda kazaya sebebiyet verme riskini büyük oranda artırıyor sayın bakanımız bunları göz önünde bulunduruyormu acaba? birde yollarda yeterli tabela yok süratle ilgili
Hak
1 yıl önceDoğuda neden aynı uygulama yok orada aracmi yok yoksa bu yasalar o bölgelerin kapsamı dışındadır.
Çorumlu
1 yıl önceDevletin bakanı şu kadar denetim yapıldı bu kadar ceza yazıldı. Sayın bakan kafaya koymuş duple yolda 120 km hız sınırını kademeli ancak kısa mesafelerle 30km indiriyor ondan sonra tuzağı kurmuş