Torba yasa teklifinin komisyondan geçmesinin ardından çevre mücadelesi yürüten örgütler harekete geçti. Yeşil Artvin Derneği, Trabzon, Ordu, Giresun, Rize ve Artvin çevre örgütleri ile birlikte 22 Haziran 2025 Pazar günü Trabzon’da ortak bir basın açıklaması gerçekleştirecek
Toplanma saati 18.00 olarak belirlenen açıklama için yurttaşlar Trabzon Kahramanmaraş Caddesi’ndeki Koton mağazası önünde toplanacak. Basın açıklaması ise Trabzon Meydan Parkı’nda yapılacak.

Yeşil Artvin Derneği Başkanı Nur Neşe Karahan, torba yasaya karşı yapılacak açıklama öncesinde şu değerlendirmelerde bulundu:
“Yasa yapıcılar bir kez daha doğanın ve halkın sesini değil, sermayenin çıkarlarını dikkate aldı. Bu torba kanun teklifi, yalnızca zeytinlikleri değil, aynı zamanda meraları, orman alanlarını ve biyolojik çeşitliliği de tehdit ediyor.
Bu düzenlemeyle çevresel etki değerlendirmesi süreçleri sulandırılıyor, ruhsat izinleri dört ay içerisinde verilemezse otomatik olarak verilmiş sayılıyor.
Dahası, ÇED sürecinin devre dışı bırakılması gibi uygulamalarla doğa koruma mekanizmaları işlevsiz hâle getiriliyor. Maden Petrol İşleri Genel Müdürlüğü’ne verilen yetkilerle artık ormanlarımızda kimin ne yapacağına bir avuç bürokrat karar verecek. Bu, yerel halkın söz hakkının tamamen yok sayılmasıdır
Bizler, Karadeniz’in dört bir yanından çevre örgütleri olarak bu torba yasaya karşı bir araya geliyoruz. Çünkü biliyoruz ki bu yasa, yalnızca bugünü değil, geleceğimizi de tehdit ediyor. Doğal varlıklarımızı, yaşam alanlarımızı, kültürel değerlerimizi korumak için sesimizi yükseltmekten vazgeçmeyeceğiz.
22 Haziran’da Trabzon’da buluşuyoruz. Tüm doğa ve yaşam savunucularını, çocuklarının geleceğini düşünen herkesi ortak mücadeleye çağırıyoruz. Artık yeter! Bu toprakların, bu ağaçların, bu derelerin de hakkı var. Bizi yok sayanlara karşı sesimizi yükseltmek boynumuzun borcudur.”

Tüm Yorumlar (7)
İstanbul61
1 yıl önceNe hikmetse bu çevreci örgütler birilerinin değirmenine su taşıyorlar.Hayra iş yaptıkları yok, ne karar alınıyorsa doğru da olsa hep karşısındalar.Aynen meclis gibi doğru karara da RED oyu verip iptale giden anamuhalefet partisi ve avaneleri gibi
Vatandaş
1 yıl önceNedir bu doğa düşmanlığı.yandaşlar para kazanacak diye doğayı daha ne kadsr katlettireceksiniz. Gelecek nesile hep beton mu bırakacağız.
Halk
1 yıl önceZeytin ağacını kesen Bi zihniyetten ne beklenir ki.genclerin umutlarını öldürdüler.onlar için hersey para ülkenin kaynaklarını k3ndileri için satıp zengin oluyolar hangimizin refahı arttı hırsızlar hariç hiç kimse.ben hukumettennolumsuzluklarin haricinde hiç bisey beklemiyorum .
Maçkalı Tansel
1 yıl önceBu iktidar güzel olan her şeye dğşman.
Ersan G
11 ay önceZeytini kesme ama fındığı ve başka ağaçları kes ! Çifte standart yok 50-60 yıldır Çok kötü bir talan olduğunu kabul ediyor ve eleştiriyorum ancak bunu eleştirenlerin hiç biri tarlasını inşaata vermemiş mi ?
trb61
11 ay öncemesajının başına şunu koymayı unutmuşsun ^şimdi ka partiyi savunmuyorum ama ^
Şerif
11 ay önceTrabzonda zeytin ağacı yok ki. Ama israil filistindeki tğm zeyrşnlikleri kesiyor yakıyor. Tek kwlime duymadık hakkında bu yüzden biz bu zeytşni yemeyiz