Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (ÇAYKUR) tarafından yürütülen yaş çay alım kampanyası sürerken, son günlerde yaşanan yoğunlukla ilgili açıklama geldi. ÇAYKUR Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim, kampanyanın planlandığı şekilde devam ettiğini belirterek üreticilerin endişe etmemesi gerektiğini ifade etti.

"Üreticilerimiz Panik Yapmasın"

Yaş çay kampanyasının 20 Mayıs'ta başladığını hatırlatan Alim, bu yıl hava şartları nedeniyle sezonun bir miktar geciktiğini söyledi.

Alim, bayram tatilinin çay sezonuna denk gelmesi nedeniyle il dışından gelen üreticilerin hasadı kısa sürede tamamlamak istemesinin yoğunluğa yol açtığını belirtti.

Alim, "Yaş çay kampanyamız devam ediyor. 20 Mayıs’ta kampanyayı açtık. Bu yıl biliyorsunuz hava şartları nedeniyle biraz ötelenme oldu, normal şartlar altında alımlarımız devam ediyor. Bayram tatili 9 gün olması çay dönemine denk gelince, il dışından gelen üreticilerimiz de biraz acele edince oradan gelen bir yoğunluk oldu. Üreticilerimiz gelmişken çayı bitirip gidelim düşüncesiyle yola çıktılar. 19 bin ton stok olunca ister istemez iki günlük çay birikti. Bir gün ara verdik, bugün tekrar alımlarımıza baş...